Bästa botemedlet

… mot ledsenhet är träning. Jobbade en stund, men gick sedan i väg till gymmet och körde ett riktigt värstingpass. Ett funktionellt styrkepass med den amerikanska instruktören Adam Scott.

Det var det bästa pass jag har kört under hela 2011! Jag kunde knappt gå hem efteråt. Vi måste ha gjort flera hundra squats och lunges i olika former – men det var dödskul! Ett pass helt i min smak.

Och det hjälpte! Efteråt blev jag på gott humör och nu struntar jag i alla dumma professorer. Förresten är det väl dags att jag, innan jag fyller femtio, slutar hoppas på bekräftelse från dem som ändå aldrig ger det.

Om emmasteori

Mamma till underbaraste Tonåringen. Biträdande rektor och ansvarig för kandidatutbildningen på Handelshögskolan i Stockholm, forskare, lärare och gästprofessor på Konstfack, krönikör i Dagens Industri, styrelseledamot, skribent och föreläsare - och, ja, arbetsnarkoman. Avskyr adminstration, älskar kommunikation. Kämpar hårt för att hitta balans i tillvaron.
Detta inlägg publicerades i Akademin, Kropp. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar