Träning med finaste tonåringen

Körde ett NTC-pass i hallen i morse, innan jobbet. Kändes skönt eftersom det var en stressig dag som väntade, där jag både skulle undervisa och ha två dragningar inför ledningsgruppen. Och jag blir alltid så trött efter ett adrenalinpåslag!

När jag kom hem var jag halvdöd, men när sonen föreslog att vi skulle gå till gymmet  tillsammans, kunde jag inte säga nej. Jag har dyrt och heligt lovat att ta tillvara på de tillfällen som han vill träna tillsammans med mig, innan han försvinner iväg till USA i sommar.

Alltså var det bara att dra på sig träningskläderna för andra gången i dag och klättra upp på crosstrainern.

Och tänk vad mycket piggare jag blev efteråt! Nu orkar jag jobba hela kvällen!

Om emmasteori

Mamma till underbaraste Tonåringen. Biträdande rektor och ansvarig för kandidatutbildningen på Handelshögskolan i Stockholm, forskare, lärare och gästprofessor på Konstfack, krönikör i Dagens Industri, styrelseledamot, skribent och föreläsare - och, ja, arbetsnarkoman. Avskyr adminstration, älskar kommunikation. Kämpar hårt för att hitta balans i tillvaron.
Detta inlägg publicerades i Gym. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar