NTC räddar helgen

Det är som vanligt en hektisk helg. Listan över saker som ska göras är lång:

  • förbereda två seminarier
  • skriva förvaltningsberättelse åt bostadsrättsföreningen
  • förbereda dragning för ledningsgruppen
  • förbereda workshop för ideella sektorn
  • skriva klart fem forskningstexter om nycirkus
  • sammanfatta föreläsning för revisionsfirman
  • tvätta

Däremellan ska jag hinna umgås med sonen, laga mat, plocka lite grann här hemma, gå på en femtioårsfest, äta middag med en kompis, se Marie Chouinard på Dansens hus och….

Har inga större förhoppningar om att hinna ta mig till gymmet, så jag misstänker att helgens träning kommer att äga rum i hallen och bestå av Nike Training Club.

Måste säga att NTC verkligen är räddaren i nöden, när tiden inte räcker till. Jag spänner fast telefonen på armen, plockar fram hantlar och matta och kör sedan hårt i hallen, som dubblerar som yoga-/träningsstudio. Och jag älskar det. Ibland tycker jag till och med att det är bättre träning än att gå till gymmet; att jag svettas mer och tar i hårdare här hemma i hallen.

Om emmasteori

Mamma till underbaraste Tonåringen. Biträdande rektor och ansvarig för kandidatutbildningen på Handelshögskolan i Stockholm, forskare, lärare och gästprofessor på Konstfack, krönikör i Dagens Industri, styrelseledamot, skribent och föreläsare - och, ja, arbetsnarkoman. Avskyr adminstration, älskar kommunikation. Kämpar hårt för att hitta balans i tillvaron.
Detta inlägg publicerades i Stress, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar